Hi.

Wij zijn een gezin dat het roer omgooit en met onze camper gaan we op reis met als motto: ”Destination Unknown”

Week 5 - Kilometers gemaakt

On tour

Na nog wat rond te rijden in natuurpark Cabo de Gata wat werkelijk prachtig is, besluiten we na een aantal dagen weer verder te gaan langs de kust richting Roquetes de Mar. We bekijken een aantal campings en zijn niet helemaal onder de indruk van de camping waar we uiteindelijk neerstrijken.

Onze travelbuddies doen gezellig met ons mee en het voelt alsof we elkaar al jaren kennen. De kids hebben lol met elkaar en onze trouwe viervoeters zijn beste maatjes.

We overnachten 1 nacht op de voor ons wat “ongezellige” camping en besluiten meer landinwaarts richting Granada te trekken. De temperaturen liggen daar gemiddeld 10 graden lager en het vriest er in de nacht.

Beas de Granada

Aangekomen op de camping vlakbij Granada zijn we gelijk al dol op dit mooie en bijzondere plekje.  Aangezien we wat laat aankomen omdat de eerste camping bij Granada uitliep op een fiasco nadat Victor al scheldend daar werd weggestuurd, zien we de volgende dag pas echt hoe mooi het is. De Sierra Nevada ligt pal voor ons en het contrast met het sneeuw hoog op de bergen en overdag vrij warme plek waar we zijn is echt tof.

De vrieskou was wel even wennen, ’s ochtends vroeg met Zebedee wandelen zonder echt winterkleding was best een tegenvaller maar het uitzicht vanuit het raam van de camper maakte alles weer goed. Ook ’s avonds zaten we al vroeg binnen omdat het buiten te koud was, dan wordt 12m2 toch snel wat krap.

Mick en Spencer raken steeds meer aan elkaar gewend en elke ochtend bij wakker worden roepen ze elkaar en worden ze helemaal blij als ze elkaar zien. Voor ons als ouders is dit natuurlijk echt genieten en de honden doen dit idem dito.

Ook zijn we hier rond gaan rijden met onze campers, over bergwegen gereden die de dag ervoor nog dicht waren vanwege stukken berg die naar beneden waren gekomen en wegen waarbij we regelmatige moesten uitstappen om te kijken of het wel kon met de camper. We hebben gegeten op de mooiste plekken aan bijvoorbeeld het meer Quentar. De laatste dag zijn we naar het Alhambra geweest, wat ook een adembenemende ervaring was.

Na vier nachten op de camping: Alto de Venuelas gaan we weer richting de kust en nu naar de stad Nerja.

Nerja

Aangekomen in Nerja rijden we door het stadje heen wat er fantastisch uitziet, mooi witte huizen en natuurlijk het strand en de zee. We strijken neer op een “camperplaats” Aula de la Naturalez na het lezen van de goede recensies. Wat een leuke camping is dit weer, tot nu toe de favoriet voor zover we dat kunnen bepalen na één dag. We staan hier tussen de avocadobomen en de eigenaresse heeft ook een dierenopvang met allerlei soorten dieren zoals, paarden, ezels, kippen, katten en honden.

We gaan hier een week genieten aangezien het Semana Santa is zijn alle campings vanaf zondag helemaal vol, maar dat lijkt hier geen probleem te worden.

Liefs, de Stokvisjes

Hoe vergaat het reizen ons tot nu toe?