Hi.

Wij zijn een gezin dat het roer omgooit en met onze camper gaan we op reis met als motto: ”Destination Unknown”

Week 8 & 9 - Huelva en de Algarve

Zooo… tijd om jullie weer eens even op de hoogte te brengen wat ons heeft bezig gehouden.

El Puerto de Santa Maria

Aangezien we toch een beetje moeten doorkarren, rijden we een lekker stuk richting Portugal. We komen aan op een camping vlakbij het strand in El Puerto de Santa Maria.
Hier werden we getijsterd door een muggenplaag, de tijgermug. Vreselijk, die krengen prikken zelfs door je kleding heen en we worden dan ook helemaal lek gestoken. Alle voorzieningen zijn prima en er is een mooie speeltuin met aangrenzend een strand voor de kinderen en Zebedee.

Cadiz een belangrijke havenplaats, wat met de boot te bereiken is vanaf hier leek ons wel gaaf maar we mochten niet met de boot mee omdat Zebedee niet toegelaten werd door een slecht humeur van de kaartverkoper.

Ondanks alle mooie dingen hebben we hier geen lekkere vibe dus zijn we doorgereden naar een camping vlakbij Huelva.

Camping Donarrayan Park

In de middle of nowhere en een en al natuur om je heen. Mooie camping met zwembad en Spaanse kinderen in verband met het weekend. Liv had al snel een Spaans vriendje, waarmee ze voor ons voor het eerst in haar leven mee ging “stoeien”. We hebben zo gelachen om die twee. Liv maakt haar eigen verzonnen taaltje en sleept die arme jongen overal mee naar toe en hij probeert haar van alles uit te leggen.
Zebedee had ook al snel een vriendje om lekker mee te spelen. We zijn hier in de omgeving een beetje gaan kijken en kwamen bij een dorpje El Rocio. Hier geen asfalt op de weg, er staat een prachte kerk en de flamingos staan te chillen in het meer!

Het bleek een heel toeristisch plekje maar vonden het echt leuk om even gezien te hebben.
Omdat de tijd toch een beetje dringt en de weersvoorspellingen een beetje tegenvallen, gaan we door naar naar een camperplaats boven Huelva om vanuit daar de volgende ochtend naar Portugal te rijden. Ja hoor, daar hebben we onze eerste nacht gratis kamperen!

De gratis nacht in Gibraleon is op een afgesloten stuk voor campers op een parkeerterrein achter het politiebureau. Onze lieve Belgische buurtjes geven ons een tip over de volgende goede en goedkope camperplaats.

Algarve – Falesia Motorhome Park

Yeaah! Hier op de camperplaats die we als tip hebben gekregen in de Algarve lekker goedkoop overnachten. Gewoon 7 euro per nacht met voorzieningen als een douche en wasmachine. Het ziet er super netjes uit en het allervetste van deze camperplaats is dat op 400m lopen je op het prachtige strand van Falesia komt.  Zo worden die ochtend wandelingen met Zebedee echt een feest. We hebben wel wat regenachtige dagen achter de rug en onze camper vindt dat toch niet zo leuk. Lekkage, iew! Gelukkig kunnen we het makkelijk repareren alleen moet het even een weekje goed droog blijven.

Casa Mealha

Ja dan is het zo ver, we gaan Liv haar verjaardag vieren met familie in Casa Mealha in de Algarve. Wauw, wat een gaaf huis en wat een luxe. We hadden mazzel, waren al ’s ochtends in Casa Mealha en konden alles even goed uitzoeken met z’n viertjes.
We hebben zo gelachen, de meisjes wilden als eerst in bad en daarna tv kijken.. haha! Ja het leven is zwaar in een camper

Het was ook wel spannend iedereen weer te zien. We zijn (al/pas) twee maanden weg en toch lijkt het alsof we al veel langer weg zijn en de familie niet in levende lijven hebben gezien.
Eenmaal iedereen aangekomen is het heerlijk even lekker te knuffelen en elkaar echt te spreken in plaats van die virtuele liefde met onze telefoon.
We hebben echt een hele fijne week met elkaar gehad en genoten van alle luxe voorzieningen. Het wordt dus weer even afkicken voor ons straks.
Het afscheid was ook wel emotioneel, we hebben geen idee wanneer we weer met elkaar zullen zijn en deze week komt niet meer terug. Ineens is het dan ook weer zo ver en nemen we allemaal weer onze eigen weg.

Lieve schatten : Engeline, Johan, Vanessa, Mika, Laura, Remco, Lucas, Steyn, Stefanie en Gijs, bedankt voor deze heerlijke week!!!! Wat een memorabele week. Lief en leed gedeeld, gezopen, gerookt, stom geluld, gescheten, gevierd, gehuild, gelachen, gegeten, gespeeld en vooral GENOTEN van elkaar!

De foto’s vertellen de rest.